Monday, October 20, 2008

OLD TIME BUDDIES @ TONY ROMA'S ON SAT, 181008

Salam buat semua...

First of all syukur Alhamdulillah jadik gak our small gathering yang hampir2 terkubur perancangannya tempoh hari.. Cadangan asal dari Pn Sri Yusni Ibrahim (muahahahaha..kasik dier terangkat sikit!!), tapi disebabkan hal2 yg tak dapat dielakkan (sebab bondanya dah confirm nak buat open house..lack of communication pye hal lah ni..bukan setakat tak dapat meet up wit her old buddies je, tiket Motor GP yang dah dibeli pun hangus!! Insyallah next time ye Yus..) tugas untuk merealisasikan our gathering ni diserahkan pada Si Comel Uya.

Pada firasat aku, masing-masing menunggu saper yang nak buat the first movement..menyebabkan macam tak dapat sambutan je benda ni sampaikan Uya dah hampir2 merajuk. Apa2 pun, thanks to our friend yang dok jauh nun di Connecticut, Zatil sebab bagi semangat & idea untuk aku calling2 member yang ada kat sekitar KL. Disebabkan henpon aku hilang the other day, info kat our blog je la yang menjadi penyambung nyawa aku time tu.. Alhamdulillah, aku dapat contact few peoples tapi depa tak boleh join & at the end, Heizel Azma agreed to join & betul2 buat myself very happy.. Kami yang dapat menghadirkan diri hari tu memahami masalah2 orang yang dah berkeluarga ni..Terima kasih banyak juga pada En Harris kiter yang contact all the boyz (layak lagi ke deme ni dipanggil sebegini..?)

Nak dijadikan cerita, time we all sibuk deciding the venue, aku call Iza & again, aku dah separuh pengsan sebab been told by her that dia & a friend dari Penang dah confirmed with Adleen to meet up..Gabra jugak time tu sebab dah confirmed with others..cuma belum decide the venue je. Then Iza suggested that we combine & I thought that was a good idea too. Kalau idak berterabur lak impian nak meet up kengkawan lama. Alhamdulillah, the rest pun tak kisah & ikut je.

Time my son & I sampai (Fahmi, Iza & Awie mesti terkezut giler nengok size aku yang grand..BTW Adleen mesti rasa lega sebab dah boleh melindungi kebesaran dier..hahahaha..), Fahmi, Awie, Adleen, Iza & Fera (sahabat Iza & Adleen masa kat USM) dah ada.. Sambil berborak & ngutuk sesamer sendiri, Iza ordered onion goreng (dasat la deme ni..dulu nenek aku buat cekodok bawang je..) Not long after that, Din & his wife came in with their niece (their daughter dah kene kidnap ngan atuknye...), pastu Aza (Malisa tak join sebab anak deme ni kater Si Aza pukul 8:30 dah kene shut down) & Zul arrived..then came the choir team conductor, Heizel (selain Iza, pompuan ni memang tak membesar secara horizontal..makin kecik rasanye..or maybe sebab aku dah makin membesor gamaknye, sebab tu la rasa deme ni makin mengecik..hahahaha) & diikuti with Harris & his family.

Memang rancak ler bersembang, gelak plak macam just kitorang jer kat dalam restaurant tu..maklumla, dah lama betul tak bersua muka..ape2 pun, gathering hari tu memang happening!! Terima kasih yang tak terhingga buat semua yang hadir (termasuk the family members..thanks to my hubby gak sebab mengizinkan aku join the group..) Fahmi is the first person left. Harris & his family left around 10pm & the rest bersurai dalam pukul 11pm.

Uya, Azma & our senior Abg Napi awalnya nak join tapi tak dapat nak join atas sebab yang tak dapat nak dielakkan & aku pasti kalo deme ni di+ pulak Yusni dapt menghadirkan diri, mesti ber++ lah meriahnya suasana hari tu. Insyaallah, lepas ni kita cuba organize the bigger ones & hope that more people could join the occassion.

Korang tatap la gambar2 kat bawah ni. Macam2 gaya ada. Memang rugi sapa tak join.




Awie: Beza benor ko ye Adleen..
Adleen: Baek ko jangan luahkan ape yang ada dalam kepala ko tu Awie!!


Anak2 murid Cikgu Mail..1A3


Gamaknye Arief boleh expand macam uncle Aza ngan Uncle Zul idak dalam 21 tahun akan datang??




nampak benor aku ni kecik biler bergambor ngan demer ni..hehehe..




Demer ni gak still menten.. jeles makcik!!


Aza tgh memikir camner Din Khalil still menten je...



Pandainye aku menyorok kat bakang Adleen..hahaha..

"Saper berani ngutuk, aku fire!!"







Mudah-mudahan persahabatan yang terjalin akan kekal selamanya..Amin!



p/s: Uya, thanks atas usaha ko dapatkan discount utk kitorang ye.

9 comments:

canggunmulan said...

hahahha...gumbira aku membaca..aku pun dpat membayangkan suasana havoc korang hari tu..tapi kan..Meah..aku rasa bini aza bukan Marissa lah..Malissa kan?..atau aku yg salah?????....mmmmm

pocahontas_0203 said...

soli...tersilap taip..nanti aku tukor ek Yus..Tks!!

Anonymous said...

bestnyer korang bergathering..nanti buat lagi yee..

sori aku tak dapat join, habih keja pun dah 6.30pm, pastu hujan pulak kat shah alam ni, & kereta aku due for major repair kat workshop..so kena hantar ke kelang pulak...sori again, tapi hopefully lepas ni dibuat gathering laiee..

AyuG said...

sedey tak dapat join.. dah bukan rejeki aku nak jumpa korang + makan kat tony romas tu... mesti meriah tak hengat.. tengok gambo kat fb pun tau dah...

azlinmazni said...

haah ler..jeles bangat gue..tp sronok dpt tgk gambar2 korg yg attended the gathering..mudah2an lenkali aku dpt join..

Shark said...

nanti kita plan lain plak... set je time sapa ada peluWANG join jer...

kalau nak tggu sumer free time susah lorr....

tapi aku rasa meah & iza bleh lead coz dorg ni ada kepimpinan ...che wah...up skit ler....

aku cuma bleh buat underground and brutal follow up dgn kengkawan laki2 yg kebyakan takut bini..hahahaha...

ppuan tak pe..dorg wajib taat suami...up lagi skett...

chows...

kErAmBiT said...

Sarkawi bin Rashid...
Jangan Lupa Ajak Saya Ye...
Nak Jumpa Kengkawan Jugak...
Lebih2 Lagi Uya...

pocahontas_0203 said...

Awie, lps ni aku rasa kiter cher organize family day plak ek. tugas2 aku rasa elok ko, Iza, Heizel & Uya yg lead..korang kan single mingle.. bukan ape, panjang sket masa untuk kiter semua berborak2 lg pun ko ada lebeh masa untuk jual minyak..hahahaha..baek pye sttement..ko dulu takut bini gak ke..hehehehe..

Kinokuniya said...

ahahahahah dasat ko meah....sempat gak ko berlindung di sebalik aku yang membesar.ahhahah korang sabo je la.esok lusa aku lak update gegambo gathering ari tu....huhuhuhu saje simpan lelama buat pekasam.terutama sekali gambo awie.sedap je ngutuk aku.tunggu masa je aku nak ngutuk dia balik.