Wednesday, August 27, 2008

Akhirnya, kini pasti!!

Salam buat semua!!


First of all, thanks to Zatil & Yusni (dier yang merasmikan blog kita..memang pantas dia ni, sepantas dia berlari di trek dulu-dulu but now aku tak pasti la kan...hahaha) sebab dah merealisasikan apa yang kita impikan selama ni.. Ye la, bak kata si Yusni asyik menenggek kat blog orang je! Tak lupa, jutaan terima kasih buat our senior yang bagi inspirasi especially Abg Miezan & Abg Napi ( mamat ni mesti bangga nama dier muncul kat sini..hehehehe) untuk menghidupkan blog kita sendiri (maybe dah serabut tengok kita asyik menenggek & menyibuk kat their blog kot Yus, Zatil..hehehe..)


Dah lama bebenor rasanya aku dah tak mengarang ni. Almaklumlah dulu memang banyak masa yang terluang untuk aku melayan perasaan tapi sekarang aku dah tak berperasaan rasanya sebab dah terlalu 'busy' dengan bermacam-macam tanggungjawab sama ada yang rasmi mahupun tidak rasmi sampaikan kadang-kadang dah tak ada masa untuk diri aku sendiri..isk..isk kesian kat aku.. Sorry ter'layan' jap..hehehe.. Tapi demi persahabatan kita semua, insyaallah akan kucuba carikan waktu dan aku harap lepas ni hubungan ni akan kembali mekar macam dulu-dulu & akan berkekalan hingga ke hujung nyawa hendaknya, Amin!


Masih segar dalam ingatan, first time kita melangkahkan kaki ke Bainun, masing-masing diselubungi dengan 1001 macam perasaan..gembira, bangga, sedih & entah apa-apa lagi gamaknya yang aku sendiri pun tak berapa pasti, tapi yang nyata aku bersyukur sebab telah ditemukan & diberi peluang untuk mengenali korang semua.. Trust me, knowing you all are one of the sweetest memory that I ever had walaupun pun aku tak bersama korang sampai form 5. Thank you my dear friends...


Sepanjang minggu orientasi macam-macam benda yang kita lakukan untuk lebih mengenali sesama kita termasuk dengan seniors... Seingat aku, aku selalu tak sebulu dengan Yani.. ya, Noor Azhayani Zariza bt Abdul Aziz Zariza (correct me kalo tersalah ejaan)! Ada saja yang kami bahaskan... ye la, time tu masing-masing nak test kepala siapa lagi keras...hahahaha! Kesian aku tengok Kak Azlin & Kak Juliana who were our group mentor yang selalu kena leraikan kami... Tapi lepas tu kami lebih memahami antara satu sama lain... Sorry Yani atas apa yang berlaku! Ida Seriwati & Raja Fariz...dapat anugerah Tunas Harapan Terbaik at the end of the Orientation Week!! Memang glamour kawan kita yang dua ornag ni time tu kan?


At the end of the orientation week, kita semua dibawa pulak lawat Ipoh.. Next time insyaallah akan aku uploadkan gambar-gambar yang still ada dalam simpanan aku untuk tatapan korang semua ya.. Actually banyak yang aku tak dapat nak selamat time banjir kat tempat mak aku dulu...sedih..isk..isk..
Batch kita ni memang best... Yang paling aku ingat, Uya, Yusni, Azfa, Azma, Dura, Yannoor, Heizel (tak bermaksud aku lupa yang lain kay..) They all ni jenis yang mesra alam!! Susah rasanya aku nak mengingati wajah kalian time marah, sebab seingat aku korang ni memang susah nak marah kan? Thanks for the sweet faces yang korang tinggalkan kat kotak ingatan aku!! NIzam, satu yang aku tak akan lupa pasal ngko, alwiz gentel rambut... & of course your sweet face & your dimple.. Aku masih ingat, our classmate (girls) selalu nyanyikan lagu SMILE.. special dedicated for you!! Banyak betul benda yang still fresh dalam memori aku ni.. Alhamdulillah dikurniakanNya memori yang kuat...maybe sebab aku tak makan kepala ikan kot..hehehehe.. next time sambung la...
Aku rasa cukup dulu for this time.. Next time, insyaallah akan kucuba panjangkan penulisan aku.. For the start ok la kan.. Bukan apa, aku dah sebak ni.. Terlalu banyak kenangan bersama korang yang tak mungkin aku lupakan. Pahit, manis, masam, kelat..memang banyak!! Miss You All So Much!!!
Aku nak ambil kesempatan ni untuk mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki andai kata ada kesalahan & kesilapan walau sebesar hama sekalipun yang pernah aku buat pada korang termasuklah jika ada terkasar bahasa, terketuk, tertampar & tak lupa jugak kalo terumpat.. Aku harap dapatlah kiranya korang memaafkan aku yang kerdil ni (walaupun hakikatnya aku ni besar orangnya...hahahaha)! Korang tak payah nak mintak maaf pada aku sebab rasanya koriang memang tak ada dosa dengan aku, kalo ada sekalipun, aku maafkan korang dunia & akhirat!!
Wassalam...
Ikhlas,
Anak pompuan Hj Ahamad B Hj Ibrahim





No comments: