Tuesday, September 9, 2008

Alumni Meeting on Merdeka Day

Salam Kengkawan,

Sorry lah aku lambat update pasal meeting Alumni haritu pada hari Merdeka. Banyak sgt projek nak kena dahulukan. Baru sekarang aku free sikit. Ok continue cite pasal hari Merdeka haritu. Sempatlah aku tengok perbarisan pagi kat Ipoh dengan family aku. Meeting kul 11.00 pagi and perbarisan habis kul 10.00 pagi so takde hal sgt lah kan..

Konon-konon plan nak cat bilik Alumni haritu. Abg Napi & Abg Jouhar mmg datang siap pakai baju buruh kasarlah yg lain termasuk aku mcm bole predict tak jadik je mengecat haritu. Aku dah pikir dah nak upah budak sekolah tu je buat..hehehe..dasar pemalas sungguh aku..bukan apa dapatlah sikit budak2 tu duit belanja..alasan betul..Alhamdulillah Cikgu Fikri (Tokya) dah menyelamatkan kitaorg jadik bangla & indon haritu. Atas nasihat dia, pihak sekolah mmg dah ada plan cat bangunan2 sekolah so alang2 cat terus bilik Alumni tuh sekali. Fuh!!! Nasib baik..hehehe..

Byk jugak lah dibincangkan haritu antaranya :
1. Pengetua ada minta sokongan dr alumni dalam membantu memberi motivasi kat student2 supaya dapat memberi matlamat jelas tentang masa depan ( mcm program kerjaya & ceramah motivasi) mcm aku ni rasa tak layak je nak bagi ceramah nak jadik tukang merapu bolelah..

2. Pengetua harap alumni dpt tolong dr segi kewangan terhdp pelajar miskin, donate buku ke, tak kisahlah..asalkan bole tolong pelajar2 sekolah tu..yelah dulu kita pun bukan kaya sgt..byk pahala bila kita dpt beri sumbangan..pahala continues sampai mati..

3. Jubli Perak yg akan diadakan dlm tahun depan..tarikh belum ditetapkan lagi. Pihak sekolah, PIBG & Alumni akan berkerjasama bagi menjayakan program ni nanti. Cadangan dr pengetua, kalau dpt kita terbitkan majalah sekolah dr pembukaan sekolah sampai sekarang. Then sesape nak sponsor 1 muka surat cite pasal kejayaan yg dikecapi sampai sekarang bolelah berbuat demikian..

Ok..ni paling penting antara semua agenda yg dibincangkan..Alumni membership, nak cari balik semua ex-student untuk sertai Alumni. Maybe nak minta tolong pihak sekolah dapat bagi info & address kengkawan lama so bole kita trace balik yg mana hilang tu..Lagi ramai join Alumni lagi meriah..kalau nak buat aktiviti senang nak contact kengkawan and ramai yg bole participate..Bestnye kalau dpt jumpe member2 lama..harap sgt, lepas ni ramai yg participate for the next activity. Rindu kat korang semua..

Aku rasa cukuplah sampai tu je aku update..ada byk lagi but aku ambik yg penting je..yg lain maybe akan diuploadkan kat Bainunalumni.org, rajin2 lah singgah kat sana..:D ..Antara yg hadir yg maybe korang kenal haritu..Abg Napi, Abg Jouhar, Cikgu Fikri (Tokya), aku and junior2 kita. Abg Aidy pun dtg tapi lewat sikit..so sini aku upload photo2 utk tatapan korang pada hari tu.




Meeting kat Bilik Permaisuri..bangunan baru..besar bilik ni..Yg berdiri tu Tuan Presiden kita (junior kita form 1)..aku busy tangkap gambar masa meeting ni..Abg Napi pi mana?


Ish2 mana lah Napi ni?..Dia mesti takde keje pi ngorat kat Aspuri ni..dah cakap meeting kul 11.00 pagi..merayap lah pulak..pening kepala aku bawa dia ni..


"Fuh!! Lega..penat aku kelentong kat Presiden nak cover dia ni"..Korang nampak walkie talkie tu..tu lah mainan kitaorg haritu..Abg Napi ingat nak jadi mandor haritu..tapi tak jadi bile aktiviti mengecat dibatalkan.


Heran aku tgk Tokya masa ni..Presiden tgh cakap kat belah kiri..yg dia pandang ke kanan..nape yeh?..aku pun confuse...


Lepas meeting kitaorg makan kat Megoplex..oleh kerana Abg Napi dah publish gambar ni kat blog batch dia so terpaksa lah aku letak kat sini jugak...huh..potong betul Abg Napi ni..tak sempat aku nak kurus betul2..hahaha..nak diet mende ko tgk depan tu..semua tu makanan aku je..Abg Napi tumpang je..

6 comments:

azlinmazni said...

bagus uni!..keep up the great work!

AyuG said...

yus dok risau dia tak kurus bagai.. lahai yus.. ko kurus jer aku tengok.. aniwei.. perkara no 2 tu mungkin aku leh join.. insyaAllah...

ZaTiL said...

no.2 je ke uya? jubli perak takmo join ka???

entahnyer uni nie... takde le besor maner pun ko! takkan la psl size badan segan nak jumpa kengkawan kot? aku selamba rock je ;)

canggunmulan said...

korang semua dah ada Alumni membership tak?..harap sgt korang dpt join..best sikit..korang bole join online lagi..

dulu aku lagi gemuk gedempol..sampai photographer kena kebelekanglah..laki aku pu siap gelak lagi..huhuhu..tu yg tak tahan tu..baru sekarang ni lah aku turun..:(

AyuG said...

nomot 3 tu bukan otomatik ke?? hehehe

pocahontas_0203 said...

Yus!!!! ko ckp ko gemuk.. kalo berdasarkan pada gambor ni alamat I have 2 address myself as GEDEMPOL la gamaknye.. BTW, Insyaallah lepas ni aku akan chuber arrange my time 2 join u all.. no 2, 3.. Insyaallah