Thursday, September 4, 2008

Salam Ramadhan..

Salam buat semua..

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah S.W.T. kerana sekali lagi diberikan peluang untuk merasakan kenikmatan bulan Ramadhan Al-Mubarak! Dalam kemeriahan kita semua mengerjakan ibadah puasa & bakal menyambut Syawal yang bakal menjelma, mudah-mudahan kita semua sentiasa bersyukur dengan limpah rahmat yang dikurniakan oleh-Nya dan juga tak melupakan tanggungjawab kita pada keluarga & masyarakat sekeliling yang mungkin memerlukan perhatian & keperihatinan dari kita semua.. cewah macam nak pancing undi pulak aku ni..hehehe..

Hari ni dah masuk hari ke-4 kita semua berpuasa & baru hari ni aku berkesempatan nak mencoretkan sesuatu kat sini, almaklumlah aku ni sememangnya mummy yang terlalu 'bz' walaupun kekadang tu aku sememangnya sengaja mem'bz'kan diri...hehehe...

Bila sebut jer kenangan berpuasa time sekolah dulu, 1 benda yang sememangnya yang aku tak lupa sampai ke hari ni & aku akan sentiasa tergelak sorang-sorang bila memori tu terlintas bila time kita semua bersahur kat dewan makan lama tu.. tapi aku dah tak ingat siapakah hamba Allah yang malang tu.. It happened masa April Fool.. sorang mamat ni mukaya diconteng dengan water colour & maybe disebabkan kelewatan membangunkan dirinya dari tempat tidur, for sure aku rasa dia sememangya tak sempat nak cuci muka..bila kita semua tengah tunggu untuk baca doa, masuk la si mamat ni.. apa lagi, riuh rendah dewan makan dibuatnya bila terpandangkan his colourful face..kesian dia!! Tapi yang betul-betul gelihati bila Cikgu Budin tanya samaada dia dah cuci muka ke belum, dengan penuh yakin member boleh jawab SUDAH!!! Aku rasa time tu orang yang separuh tidur pun terus segar biji mata aku rasa... Ada sesiapa yang masih ingat insiden ni?

Di kesempatan ini aku nak maklumkan pada korang semua satu berita sedih.. Untuk pengetahuan semua aku terima sms dari Azma yesterday just before berbuka memaklumkan ayahandanya telah pulang ke rahmatullah pada waktu Asar semalam (Sept 3, 2008) di Hospital Selayang & jenazahnya akan dikebumikan di Kampar. Takziah buat Ma & family, semoga kalian tabah menghadapinya! Marilah sama-sama kita semua panjatkan doa agar Allah mencucuri setinggi-tinggi rahmat ke atas roh beliau & mudah-mudahan rohnya ditempatkan bersama roh orang-orang beriman yang terpilih disisi-Nya. Amin! Alfatihah..

Wassalam!

6 comments:

Anonymous said...

gerangan siapa pocahontas_0203ni? and anak sapa yang mukanya kena conteng tu haa? luper bangat aku nih...

eniwei, Takziah utk famili Ma...

azlinmazni said...

ni uni kan?..ntahnye aku pun konfius..nama2 pena korg ni berubah-ubah la plak..skjp..uya..sat2..aku..sat2 admin..tp apa2pun aku sayang kt korg sumer..hheehe

AyuG said...

takziah juga pada ma sekeluarga atas pemergian ayahanda tersayang..

korang nak tau sapa yg buat entry tu tengok kat label yer.. aku ni uYa.. aku letak nama aku untuk blog satu lagi so maleh nak tukar.. hihihi...

sayang korang gak!!!

ZaTiL said...

ader satu komen dr admin kat entry lepas2... aku raser admin tu adalah admin bg blog alumni. coz dlm our authors list takde yg guna admin nie.

pocahontas_0203 said...

aku pun dah x ingat saper la gerangan yg kurang bernasib baik 2.. so kalo saper2 yg igt blh la tlg bg tau ye.. by d way pocahontas_0203 is me..Me'ah kang aku letak namer glamer aku skrg ni ade lg la ting tong korang nak kenal aku..

canggunmulan said...

korang toksah tanya aku lah pasal insiden tu..mmg aku tak ingat...hehehe...tapi kesian pulak aku dengar pasal budak tu..mesti malu gile..kalau aku mau tak turun makan sebulan..hehehe..nick name aku canggunmulan-uni..konon2 habis glamourlah..tapi sebenaranye tu nama kucing aku dulu..hahaha..canggih+anggun+mulan