Tuesday, September 2, 2008

Dulu2 sembahyang terawih

Selamat Berpuasa semua...

Korang semua dah masuk hari ke-2 berpuasa, aku baru habis 1 hari. Tadi lepas sembahyang maghrib tiba2 teringat waktu sembahyang terawih. Of coz terus mengimbau ke zaman sekolah.

Dulu kalau kat Aspuri, sembahyang terawih kat surau bawah tu. Then (tak sure exact year), surau kecil sebelah B4 tu pun digunakan utk sembahyang terawih. Maser nie kira dah ader pilihan nak pergi surau maner. Kalau kat surau kecil tu biasernyer start lambat sket, pastu habis lebih awal... imam bacer laju :D So saper2 yg nak cepat habis sembahyang terawih, pi surau kecil tu. Yg aku ingat pernah jadi imam sembahyang terawih kat surau kecil nie, Aida Yusnizan... korang ingat dier tak? Raser2 mcm Roxette pun pernah kot jadi imam. Biasernyer budak2 bekas sekolah agama la kan yg jadi imam ;) Surau besar tu selalunyer ustazah (luper nama dier) yg jadi imam.

Bercerita psl sembahyang terawih, teringat suara org2 yg biaser azan subuh maser kat sekolah. Yg aku paling cam kalau Jumsairi yg laungkan azan subuh. Yg senior2 aku dah luper la... Jum nyer azan dah overwrite :D

Btw, saper2 yg ader keep in touch dgn Aida Yusnizan, sila bgtau yea... lama betul tak dgr citer dier... nama jek sama2 org tepen :D

Wassalam...

8 comments:

azlinmazni said...

aku la antara yg slalu solat terawih kt surau lama..hehe nak abis awal nye pasal..

ZaTiL said...

eh! aku pun samer la maser form4, konon nak support Aida la... dormmate. Maser form5 ader gak kot sesekali ;)

AyuG said...

harus la aku pun solat terawih kat surau lama. betul² belakang imam lagi. imamnyer tak lain tak bukan roxette.. laju giler dia baca.. heh heh

yatie said...

cam aku tak tau korang.kan kite semua buat rules.bebudak form 5 harus solat kat surau lama sbb kat situ abis awal.cepat sket buat revision.ko zati form 5 memang kurang kat situ sbb waktu form 5 ko dorm B8.B8 kena solat kat surau bawah ngan ustazah...hehehe...aku mengingatkan...

ZaTiL said...

yatie: aku ingat... psl tu la aku ckp sesekali ;)

canggunmulan said...

mana yg laju, situ lah aku tuju..hahaha..kite makan supper lepas terawih ke atau sblm terawih?..lupe la..

azlinmazni said...

supper lepas terawih kalo x silap..sbb sah2 terawih ms isyak..mana sempat kita mkn sblm terawih..seingat aku ler..

canggunmulan said...

ha'ah..sbb tu lah kita selalu pi yg laju punye..hahaha..nak serbu dewan makan...hehehe..aku lah tu..