Saturday, September 20, 2008

Senior brutal!!

Aku dok tengah nak recall geng2 senior yang brutal ..tu la..meah ngan yusni dok cakap pasal brutal2 dlm chatbox.

Antara yang aku paling ingat is senior dlm dorm aku sendiri, si Hairi..disebabkan saiz badan dia yang begitu besar ketika itu dan mata dia a bit juling, jadinye kami dlm dorm tu agak risau bila dia sound to any one of us, is it really ONE of us or ALL of us (aku, aza, sazly, sarkawi dan kudin) Nizam pernah kena bila dia masuk dlm dorm kitaorang not at the right time.

Aku pulak pernah ke tumbuk dari arah depan straight ke dada for no apparent reason. Masa tu aku baru ke masuk ke bilik(balik dr kelas)..agaknye masa tu dia tgh tension.."bedebuk!!!" satu das tumbukan "ayuurgun" ala streetfighter kena kat aku. terkedu dan terduduk jugak aku..ye larr..baru form 1..cekeding je badan tu pun.

Orang takut kat senior dorm a10 dulu sbb kes belasah si agus sampai lunyai..yang aku bole tak sedor masa diaorang ramai2 belasah mamat tu..yang aku tau pagi2, budak agus ni dah ade bawah seblah katil aku. Aku tak sempat mengenali senior tu dgn lebih dekat sbb dia kena buang skolah.Yang lain mostly kena gantung belajor for 2 weeks..hmm tak pasti si miezan dlm geng yang kena gantung ni..yg pasti dkt 50% ahli dorm a10 kena gantung..yang tak kena mungkin Hairuddin (ketua dorm), fadzall, mokhsien, shukri, khairul dan bebudak form1.

Disbbkan kes ni, masa general cleaning, kita org kena basuh tandas kat sekolah instead of tandas asrama.(mungkin sbb case jugak coz mane ade time gen cleaning area coverage tu kat skolah, slalu bhgn asrama je) Pas case tu, kononnye senior2 yg kena gantung ni buat smbayang taubat nasuha..menangis2 lepas tu..ye la..coz yang impact nye mak bapak yang terpaksa dtg utk 'bail out' anak masing2.

Bende lain yg common kena 'taruh' ngan senior is masuk bilik tak bagi salam atau tak ketok pintu..either kena penampor ataupun any other physical torture..aku kena dah skali masa masuk dorm a9(sbb tergesa-gesa), kena ngan satu senior yg aku pun tak baper ingat.

Ade gak yg kena suruh nyanyi lagu wings, search (isabella), dll. Kat A6 ade satu junior kena nyanyi lagu 'sejati'..tak silap nama dia hazizi.. Disbbkan dia ni gagap bila kena tanye..dia akan kata "anu...anu..ala.." senior pun menghadiahkan nama "anu" kat dia ni..tak percaya?? hehehehe tanye nayan..

ade gak budak dorm a6(batch dianah hashim), senior panggil nama dia "kondom", sbb bentuk physical dia rasanye..hehehe..banyak citer a6 ni..

Ada gak sorang lagi junior A6, adik sedara azbarisyam, yang kitorang senior(masa tu) panggil dia "jackal" sbb muka dia ade cam "jackal" rasanye..dlm citer disney (ala...yg burung jackal paruh panjang tu)..ni dari sudut pndangan aku la..kenapa dia di panggil camtu.. Kalau salah..Nayan, tolong betuikan..

Ni balik ke citer aku plak..masa form 1 disbbkan tuhan anugerahkan aku ni pandai ngurut..(sbb arwah opah aku n mak aku slalu urut aku kut..hehehe) ade org pecah rahsia ke dorm org lain..aku urut pun constraint dlm a10 je.. Aku rasa hamra yg pecah lobang ni...hahaha..sorry hamra..

Sbbnye, kalau di a11 tu, yg jadi tukang urutnye..hamra le..pastu aku plak kena direkemenkan..start dr hari tu, lepas loceng kul 11 bunyi je..hamra atau makhluk lain akan panggil aku ke a11, kena urut senior diorang..adoi..bayangkan, dgn kulit berminyak(tak payah pakai minyak urut pun, tapi tgn sakit le) ngan jerawat2 kan blkang bdn diorang ni, aku kena urut..siap bole demand lagi, nak urut ketam.. Sbb x tahan, aku bgtau member2 dorm aku, kalau ade org panggil, kata aku takde..Slalunye aku akan nyorok dlm locker.. Senior2 dorm aku pun sporting, diaorang kata "Fahmi takde.." :)

Tapi bole dikatakan most of aspura guys,(junior) mesti kena ragging sikit le.. Korang tau kan katil double decker tu, kita orang kena naik katil turun katil(crawling under), ala askar.. Yg tak larat tu, kalau suruh bawak motosikal,(nak describe camne ek..genggam tangan, pastu 2 kaki dibengkokkan cam naik moto..haa..pastu stay la ko dlm keadaan cam tu sampai senior ckp berenti..

Kalau time malam plak, since katil aku belah atas..sazly bawah katil aku.. :), aku pun kena tiup lampu sampai padam..(apa punye case la ni)..so..berlakon je la..tapi kena tunjukkan kesungguhan meniup lampu tu..hahahah

Walau pe pun, we all survive the 1st crucial 1 year kat bainun. Time2 senior nak abis term diorang(towards end of year), aku ingat ade yg dah kurang torture kita orang..ade yang still seronok toruture aku lagi dlm dorm. Hairi ni akan ambik bulu tangkis dan smash aku kat penjuru locker..ala..aza ngan lain pun kena gaknye..cuma sbb slalu kebetulan aku ade time Hairi ni ade..bola tennis pun kena gak. But still, aku tak le get offended sampai rport kat parents atau warden..sbb muka diorang tak serius masa buat bende2 ni..main2 je..

Bila aku masuk uniten utk buat 2nd year (after ppp-itm for the 1st year), aku jumpa Hairi..terkedu kejap aku..ni la mamat yg buli aku dolu2..tapi bila story2 ngan dia, rhopenye dia jadik junior aku lak sbb transfer credit dia cukup utk masukkan dia as tahun pertama je..credit transfer aku banyak..so..aku la jadi senior dia..muhahaha.. It's a small world..

Aku rasa korang pun sure pernah kena buli kan.. :) even masa minggu orientasi ade kan kita kena ambik signature seniors. Ade yang corporate, ade yg tak..aku rasa ni pun depends pada fasilitator.. Buli ni for fun sebenonye and dont take it seriously(when the bullying tu takle over)..bila kita happy, everybody's happy. :)

Wslm..setakat dulu coretan hamba..

P/s : Uya..kalau nampak perenggan tak elok, tlg editkan ekk..tks dan
korang tambah2kan le..pari kapel tu ekkk..

7 comments:

Shark said...

hahaha...ko ni kan buat aku tergelak jer bebulan pose ni...

ko mmg kene ragging tapi tetap jadi si jambu herol(a11) kan kan kan???hehehe

bab pusing helikopter tak ingat?...pusing punya pusing smpai terguling...

bab ni lagi sensitip ni...pegang tiang katil(hahahaha..), ini keje si hamdan la...mengajor org me***c*P...

bab resyen pun boleh tahan gak....

Fahmi said...

hahahaha...hamdan ngajor bebudak junior bende tak betoi..aku tak ingat kita ade turunkan bende2 kat junior..
Jambu herol..wakakaka..masa tu term jambu belum keluwor lagi..
helikopter tu sape rajin suruh buat..rasanye hamdan gak..
Bab resyen, kan aza jadi kesayangan hamdan..dan juga senior lain.
moto hamdan "orang tamak selalu untung"...tamak resyen si aza la ni..
Si sazly yg best kalau dia baru je balik bermlm kt kg, mesti dia bawak makanan berayam..toke ayam le katakan.. :)

miezanz said...

tapi aku x pernah reging korunk kan.... hahahaha sbb aku jarang nak lepak dalam dorm hahahahahaha

Fahmi said...

hahaha..miezan selalu takde dlm dorm.pegi reging budak dorm lain ngan Sam kut.. :)

Anonymous said...

ish..teruk gak korang kena ragging..aku rasa senior masa kita form 1 were the worst...aku dulu masa form 1 penah kena ragging ngan senior, kena kikis kelemumur minah tu...Iieeeyekkk!

Shark said...

yo... miezan buat dorm mcm hotel jer... bilik dah gelap baru muncul trus masuk simut(ni ayat si sazli ni...)

Nor Azidah said...

Hmm.. nasib baik la Aspuri tk mcm tu. Senior2 aku kat B12 semua sporting & baik2 belaka :) kalo ada pun takat strict sket la tu pun sorang dua...

Few years back, ada sorang senior lelaki ni (Batch 87-91) nk ajak laki aku b'bisnes sama2. Tp disebabkan dia penah ragging laki aku ms kt Bainun dulu, maka tertutup la pintu hati laki aku nak cooperate dgn mamat tu :)