Wednesday, September 10, 2008

Our 1st Reunion

In year 2002, pernah sekali reunion diadakan, Malam Sirih Pulang ke Gagang. Kalau tak silap, the reunion was organised by batch 89-93. So majoriti yg dtg mlm tu adalah from their bacth. But from our batch pun not bad... boleh dikatakan antara yg ramai jugaklah.

L-R: linda, maymin, yati, zira, iza, zatil
azidah, cu-e, faznur, rose


Gambar yg ada kat sini actually aku republish je from our geocities site (nak scan lain, gambor kat m'sia daa), cuma kali nie boleh la ingat balik dan ceritakan pengalaman pd weekend tersebut. Agenda aku dan ida (zuhaida) bermula dr ptg Jumaat lagi, selepas kerja. Ida dtg jemput aku kat office (masa tu kerja kat UPM-MTDC). Later lepas Mahgrib kami bertolak ke rumah Amalina, nak pergi amik dier la. Before that Wira called tanya plan. Since alang2 kami nak keluar, we decided to meet up kat Uptown. So lepas amik amalina, tunggu la si wira nie kat area Kelana Jaya tu since tak tau camner nak pi Uptown :D Mlm tu kira 1st time la akan jumpa wira after last time maser form 4 dulu. Kitaorg bertiga mmg takde idea lah camner la muka wira nie... Dah borak2, makan2... dah agak lewat juga... kami bertiga balik ke rumah sewa aku kat tmn universiti, serdang.

L-R: syarman, shahran, faris, fairus, ngubaidah, nizam, JJ
hamra, fikri, wira, nayan, azmi


Esoknyer pd tgh hari sabtu, May 4th 2002, lepas zuhur bertolak ke R&R jejantas sg buloh. Dah janji nak kumpul kat situ dgn kawan2 lain. Kalau tak silap kami konvoi dlm 5 buah kereta. Aku, ida, dan amalina satu kereta. Syarman and fikri. Fahmi with wak and ust. azmi. Nayan and shahran. Later kat highway baru wira muncul. Kat highway mula la scene potong-memotong... lawak betul time tu. Perjalanan 2 jam tu jadi tak terasa pun! Kat exit Tapah, wira keluar sbb nak pi amik nizam (wira and nizam, mcm la korang tak kenal couple tu??? ;)) Kami, in the girls' car straight pi rumah Iza. Then bertolak from there.

L-R: nora, azira, cu-e, linda, rose

Acara utk hari Sabtu actually dah mula. Tapi aku pun tak sure sgt aper dier. Yg pasti ader game bola. Faris je kot yg ader :D Kitaorg yg lain dtg maser majlis makan malam. Meriah juga suasana mlm tu. Maklumlah dah lama tak jumpa. Masing2 sibuk update psl diri masing2 :) Aku dan ida lak amik kesempatan mengedarkan kad kahwin, jimat belanja takyah pos :D

cikgu ishanudin

Antara cikgu2 yg hadir mlm tu, cikgu rosnah, yusni, ust azmi, ishanudin, errr... luper dah :D Saper yg pi mlm tu tlg ingatkan yek! Our batch lak yg hadir selain dr nama2 yg aku dah sebut tadi, cu-e, faznur, linda, maymin, anis, nora, azira, rose, yati, azidah, azmi, fairus, hamra, and JJ. Kalau ader yg aku tertinggal, sila tambah yek! And that night faris sorang je dtg bwk family. Org lain yg dtg (our batch la) semua tak kahwin lagi :D Eh! JJ dah kahwin time tu... tapi dtg solo. So anak faris jadi rebutan la... di pass2 lepas sorang, sorang dukung baby girl dier.

iza and JJ with faris's baby girl, amirah

Later that night kami (aku, anis, amalina) hantar maymin balik ke tjg rambutan. ida and nora follow dr blkg, since lepas tu all of us nak terus balik ke kuala kangsar. Lawaknyer lepas dah drop maymin off, kitaorg tak tau jln keluar. Entah ke mana2 kitaorg pergi. Raser mcm lama betul... dah la tgh2 mlm. Dah cuak jugak sebenarnyer... Sib baik gak la 2 keter. Org yg dlm keter lak, takde sorang pun org Ipoh... adoi la... tak ingat dah baper lama actually kitaorg dok pusing2. At last keluar gak kat area makro tu, and terus masuk highway balik ke kuala. Lepas dah antar nora, sampai rumah ida dah dkt pukul 3am. Penat... letih... tapi seronok!

L-R: zatil, amalina, ida, anis


L-R: hamra, fikri, azmi, fairus


wira and nizam

Bila lagi nak dapat kumpul macam nie lagi???

7 comments:

canggunmulan said...

aku masa ni tak datang..rasanya aku dlm pantang kot?..ntahlah..apa menda ntah aku buat...

canggunmulan said...

baru aku ingat aku tgh pregnant masa ni..ish2..pregnant 6 bulan..yati aziz ada ajak..tapi tak sihat..so tak leh nak jumpe..sorry..

AyuG said...

aku tak g masa ni sbb masa tu tengah huru hara kat KL.. rugi²...

Anonymous said...

yang aku ingat, aku pegi ngan Cu'e, pastu overnight kat rumah Iza ngan Azira, Cu'e, Rose and sapa lagi...tak ingat daa...esoknya makan cekodok pastu balik ke KL...

best giler berborak masa tu sampai awal pagi (tido beberapa jam je), cerita balik kenangan lama...pastu aku ingat lagi how Azira & Rose admire urat² tangan aku (diorang kan doktor), sebab visible gegila, takyah sesusah nak cari...

ZaTiL said...

yea la... aku dok raser cam ader org lain lagi kat umah iza maser kitaorg sampai... tapi tak ingat saper :D

faizhanim said...

kebetulan plak baru malam tadi tgk gambar2 masa gathering tu....rasa rindu nak jumpa mcm tu lagi...tgk2 zatil dah post...macam tau2 je...teringat macam linda cakap...kita borak sampai pagi punyalah seronok ungkit kisah2 lama...best betul..masa tu kita tak kawin lagi..lum ada anak...kalau skg boleh ke tak bat gitu lagi ye...

zuhaida said...

yup... memang best time tu... time kat hiway masa adegan potong memotong.., sket aku tak tau ada ustad dlm keta wak.., bila dah 3 4 kali aku overtake, baru perasan.., terus maintain slow speed.., sket je la...
balik kat umah aku..., bila dah berempat tu.., me,zatil, anis n amalina... tido pon leh lupa...